Blogger Adsense Reklam Yerleşimi

Blogunuzda Adsense reklamlarını yerleştirmede bazen sıkıntı çekenler olabiliyor. Bu nedenle Blogger içerisinde Adsense reklamları nasıl yerleştirilir konusunu anlatacağım.

Blogger içerisinde Adsense reklamlarını eklerken sidebar kısmında yer alan Gadget ekle kısmına gelerek Adsense Gadget ekleyerek kaydetmeniz yeterli. Adsense panelinden herhangi bir kod kopyala yapıştır yapmadan reklamlar burada doğrudan çıkacaktır.

Eğer başka bir site üzerine kayıtlı Adsenseniz varsa burada kullanabilmek için Gadget ekle kısmından HTML/ JavaScript  seçerek buraya Adsense panelinden yeni oluşturduğunuz kodu ekleyebilirsiniz.



Sayfa içerisindeki yazılarda reklam çıkması içinde  blog kayıtları düzenle kısmına gelerek Kayıtlar arasında reklam göster işaretleyerek gösterilecek reklam sayısını belirtiyoruz.

Adsense kuralları gereği bir sayfaya en fazla 3 reklam yerleştirilebilmektedir. Eğer sidebar kısmında 1 reklam yerleştirdiyseniz yazı içerisinde de 2 reklam yerleştirebilirsiniz.

Burada reklamların boyutu, rengi, biçimi gibi özelliklerini düzenleyebilirsiniz.

Blogger Adsense Gadget sidebar kısmında reklam yayınlamada herhangi bir problem çıkarmazken, yazı içerisindeki reklamları başarısız bulmaktayım. Yazı içerisindeki reklam sayfanın en sonuna kayabilmektedir. Tabi ki bununda görülebilme ihtimali azalmaktadır.

Şablon içerisine Adsense kodu yerleştirme

Bunun için sayfa içi reklamları yerleştirmede şablon dosyasına kendimiz Adsense reklamlarını yerleştirebiliriz. Adsense panelinden aldığınız kodlar maalesef doğrudan şablon içerisine yerleştirememektesiniz. Bunun için kodların çevrilmesi gerekmektedir.

Bu işi en iyi yapan sitelerden benimde kullandığım www.eblogtemplates.com sitesini kullanabilirsiniz. Buraya Adsense kodunu yapıştırarak convert edilmiş sonucunu alabilirsiniz.

Şablon içerinde artık Adsense kodunu istediğiniz yerde kullanmanız mümkündür. Tabi ki şablonu bozmamaya dikkat edin. Şablonun bozulması ihtimaline karşı yedek almanız önerilir. Birkaç deneme yanılma ile doğru yeri bulabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Faydalı bir yazı dizini olmuş :) ben otamatik reklam sayısını azaltamıyorum 1 tane kendim koydum headera 3 tane otamatik verdi yayınların anasayfadaki haline nasıl halledebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yaptığım sidebar reklamını gadget olarak yaptım yazı altına ve üstüne reklamları da emblogtemplate sitesinden adsense kodlarını çevirerek şablon içerine yerleştirdim ana sayfada herhangi bir sorun oluşmadı

      Sil
  2. merhaba; Google adsense başvurumu kabul etti. Ancak reklam eklemede sıkıntı yaşıyorum. Nasıl reklam ekleyebilirim. Adsense üzerinde gerekli yüm işlemleri yaptım. adsense gadget ekledim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklamlar hemen gelmiyor. Biraz sabırla beklemek gerekiyor.

      Sil
  3. merhaba bende senin sitenin temasını kullanmak istiyorum nasıl ulaşabiliirim bu temaya cevap verirsen sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Blogger temasının ismi Tech Shadow yazarı Mohammed Yaqoob
    Fakat bu tema beni bayağı uğraştırdı. Tema Free fakat içerisindeki kodlanmış javascript kodları sitenize zarar verir. İndirdikten sonra şifrelenmiş javascript kodları silerek kullanın.

    YanıtlaSil
  5. Yararlı ve kolay anlaşılır bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  6. neyi anlaşılmış anlamadım ki??kodları adsense kodunu çevirdik tamam da nereye yapıştırıyoruz onu da açıklarsanız benim gibi zır başlangıç adamlar daha kolay anlar.Kodu al,çevir tamam hadi bi şekilde yaptık sonra onu nereye yapıştırıyor yahut her ne gerekiyorsa onu yapıyoruz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapıştırma yapacağınız yer tema içerisinde. Reklamın çıkması istediğiniz yeri belirleyerek kodları yapıştırın. Kodlardan anlamıyorsun bu işe hiç girişmeyin. En yukarıdaki yeri dikkatlice okuyunuz

      Sil
  7. Yazı içi reklamlarını yazarken HTML bölümüne geçip istediğiniz alana ekleyebilirsiniz. Şahsen böyle yapıyorum. Yazı arasına bi link reklamı vs. koyuyorum tıklanma ihtimali çok yükseliyor. Yoksa kimse üstteki sağdaki soldaki reklama tıklamıyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder