Windows 7'de dosya arama nasıl yapılır

Belgelerim içerisinde o kadar çok dosya var ki aradığınız dosyayı bir türlü bulamıyorsunuz. Dosyaları teker teker açıp bakmak belki günlerinizi alacak.

Windows 7 kullananlar gelişmiş arama seçeneklerini kullanarak aradığı dosyayı hemen bulabilir.

Örnek: Belgelerim klasörü içinde Haziran ayı içerisinde oluşturduğunuz PDF dosyasını aramak istiyorsunuz. Bunun nasıl yapılacağını görelim.

windows 7 arama kutusu
Belgelerim klasörünü açtığınızda sağ üst tarafta arama kutusu yerine geliyoruz.
Arama filtresi ekle --> değiştirilme tarihi kısmına tıklıyoruz.
Temmuz ayına tıkladığımızda bütün ayı seçmiş oluruz.
Oluşturulan cümlenin arkasına bütün pdf dosyalarını seçmek için *.pdf yazıyoruz.

Oluşturduğumuz arama kutusundaki yazı şu şekilde olacaktır.
değiştirmetarihi:‎01.‎07.‎2015 .. ‎31.‎07.‎2015 *.pdf
Bu cümleyi kopyala- yapıştır yaparak kendinize göre düzenleyerek de diğer aramalarda kullanabilirsiniz.

Arama yaptığımızda temmuz ayında oluşturduğumuz pdf dosyasına ulaşmış oluruz.


Yorumlar

  1. Orjinal ve emekle hazırlanmış bir yazı kendini belli ediyor. Emeğinizi taktir ediyorum. Çalmadan çırpmadan ne de güzel hazırlamışsınız. Yazılarınızın devamını bekliyorum. Takipteyim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder