Tanıtım Yazısı Nedir

Web siteniz var fakat bunun kimse farkında değil. Kısaca sitenizin reklama ihtiyacı var. Reklam yapmada en ucuz ve basit yol tanıtım yazısı yazmaktır. Birçok kişi alacağı ürün hakkında bilgi sahibi olmak ister. Tanıtım yazısı ile site, ürün ve kişiler hakkında haber vererek reklam yapmış olursunuz.

tanitim_yazisi_nedir



Tanıtım yazısı nedir

Sizin, yazılarınızın veya sitenizin tanıtıldığı yazılardır. Sizin hakkınızda yada sitenizle ilgili bilgiler yer alır. Ayrıca sitenizin linklerinin yer aldığı yazılardır. Her yönü ile özgün içeriğe sahip ve içinde sitenize anahtar kelimelerle bağlantıların verilen yazılardır.

Tanıtım yazısı nasıl yazılır?


  • Tanıtım yazısı kopyala yapıştır olmamalıdır. Yazınız tamamen doğal ve özgün olmalıdır. 
  • Asıl yazının özeti veya modifiye edilmiş şeklinde yapabilirsiniz.
  • Yazı içerisinde de bazı kelimelere link vererek, yazı sonunda kaynak belirterek tanıtım yazısı oluşturulur. Sayfa içinde kelimenin link verilmesi, kaynak belirtilerek yapılmasından daha faydalıdır. 
  • Tanıtım yapılacak kelime başlıkta  linkle kullanabilirsin. 
  • Arama motorunda hangi kelimede yükselmek istiyorsanız, o kelimeleri link verin.
  • Çok fazla anahtar kelimeye link vermek iyi değildir. Vurgulamak istediğin keyword (Anahtar kelimeler) 1-2 tanesini link verebilirsin. Fazla link vermek olumsuz sonuç doğurmaktadır. Diğer kelimeleri  belirtmek için kalın, italik ve farklı renklerde kullanabilirsin.
  • Link verilirken  Nofollow yerine Dofollow tercih edilmelidir.
  • Yazı fazla kısa olmamalıdır. 200-300 kelime ve yukarısı idealdir.
  • Tanıtım yazısında resim ve video kullanmak faydalıdır. Resimlerinize alt etiketlerde eklenmelidir. Fakat resmi başka yerden link olarak almayınız.
  • Kendi siteniz içerisinde de uygulanabilir. Kelimeye link vererek, site içi tanıtım yazısı yazmış olursunuz.

Tanıtım yazısı hangi sitelerden yapılır?

Her siteden tanıtım yazısı yayınlamak doğru değildir. Sizin sitenize fayda yerine zarar da verebilir.

1. Tanıtım yazısını yayınladığınız sitenin ziyaretçi sayısı fazla olmalıdır. Tanıtım yazısının yapıldığı siteden sizin sitenize ziyaretçi çekmek istemektesiniz. Ziyaretçisi az olan sitenin size bir faydası olmaz.

2. Sitenin pagerank değeri yüksek olmalıdır. Sitelerin arama motorlarındaki değerleri farklı farklıdır. Her sitenin çeşitli ölçülerle değerleri ölçülmektedir. Bunlardan bazıları da pagerank, trustrank değeridir. Tanıtım yazısı yayınlanan sitenin pagerank değerinin fazla olması da önemlidir.

3. Tanıtım yazısı konu ile alakalı siteden yapılmalıdır. Bilişim üzerine kurulu olan sitenize pasta tarifleri veren siteden tanıtım yazısı alırsanız, çok da faydalı olmaz. Sitelerin ilgi alanlarınızın aynı olması gerekmektedir.

4. Nofollow link yerine dofollow link almak. Arama motorları linklerin Nofollow veya  Dofollow olmasına dikkat etmektedir.Tanıtım yazısı yazılan sitedeki linkler dofollow ise size kefil olmaktadır. Fakat sizin yazınızın linkine nofollow eklenmiş ise size kefil olmamaktadır. Bunu link verilen yerdeki kaynak kodlara bakarak görmek mümkündür.

Tanıtım yazısını nereden yapabilirim?

1. Ücretsiz olarak, konunuzla alakalı forum ve sitelerden yapabilirsiniz. Genellikle forum veya siteye üye olunarak yazılar yazarsınız. Yazılarınıza da kaynak olarak sitenizi ve kendinizi gösterebilirsiniz. Bunda da aşırıya kaçmamak gerekir. Her yazınızda tanıtım yazısının olması bazen üyeliğinizin iptali gibi sonuçlar doğurabilir. 

2. Ücretli olarak yaptırabilirsiniz. Ücretini ödedikten sonra, yazısını yazmak da dahil her türlü tanıtım yazısı elde edebilirsiniz. Tabi ki burada dikkatli olmakta fayda var.  

Tanıtım yazısının faydaları nelerdir?

1. Arama motorlarında artık daha rahat bulunursunuz. Arama sonuçlarında sıralamada daha ön yerlere gelmenize katkıda bulunur. Tanıtım yazıları sitenizin değerini de artıracaktır. Arama motorlarının mantığı " Kaliteli bir site başka bir sitedeki yazıyı öneriyorsa, o sitede önemlidir." Tanıtım yazınız kaliteli ise sitenize olumlu olarak etki edecektir.

2. Reklam yapmanın bir başka yöntemidir.Yazıları okuyan kişiler sizi daha iyi tanıma fırsatı bulur.

3. Tanıtım yazıları sizin referansınızdır. Yayınlanan site sizi önermiş olmaktadır.

4. Tanıtım yazısı ile site, kişi veya kuruluşun tanıtımı yapılır.

5. Sitenizin hiti artar.

6. Yazıyı yayınlayan site de bundan olumlu olarak etkilenir.



Tanıtım yazısının zararlar nelerdir?

Her şeyde olduğu gibi tanıtım yazısının fazlası da zararlıdır. Tanıtım yazısı bilinçsizce yapılacak olursa faydadan çok zarar verebilir. Bazen yazınızın arama motorundaki indexten çıkarılması da söz konusu olabilir. Google bu gibi durumlarda çeşitli cezalar uygulamaktadır.

Tanıtım yazılarının çokça yapıldığı sitelerde çöpe dönme riski vardır. Site ilerleyen süreçte ban yemesi muhtemeldir.

Tanıtım yazısı ile sizin sitenizdeki yazının aynı olmaması gerekir. Kopya içerikten dolayı sizin siteniz geri planda kalarak istediğiniz sonucu elde edemeyebilirsiniz. Ayrıca arama motorlarının hiç sevmediği kopya içeriktir. Kopya içerikten dolayı ban yeme riski de vardır.

Tanıtım yazısını aynı kelimeler ve aynı tarzda yapmanın da zararları olacaktır. Para ile tanıtım yazısı yazan bazı siteler maalesef arama motorları tarafından ortaya çıkarılmış, siteleri aramalarda yükselmek yerine cezalandırılarak geri sıralara gelmiş ya da arama dizininden tamamen çıkarılmıştır.

Amacı sadece tanıtım yazısı yayınlamak olan sitelere de tanıtım yazısı yazmanın size bir faydası olmayacağı gibi zararı da olabilir.

Tanıtım yazısında nelere DİKKAT etmeliyim?


1. Tanıtım yazısı ile kişilerin sitenize gelmesini sağlarsınız. Ondan sonrası size kalmış, eğer içeriğiniz ziyaretçileri tatmin edemez ise ziyaretçiyi kaybedersiniz. Tanıtım yazısının faydası da olmaz.

2. Her form ve sitede tanıtım yazısı yayınlanmaz.Tanıtım yazısını abartırsanız. Google vb. arama motorlarında spam olarak görülerek, ceza alabilirsiniz. Bir yazınız için birçok yerde tanıtım yazısı yazmanın -özellikle çöp sitelerde- size fayda sağlamak yerine zararı dokunur.

3.Tanıtım yazısı sitenize fayda sağlar, fakat çok da fazla bi şey beklememek gerekir. Önemli olan sitenizin içeriğidir. Siteniz kaliteli olduktan sonra merak etmeyin tanıtsanız da tanıtmasanız da ziyaretçi gelecektir. Tabi tanıtırsanız daha çok kişi gelecektir. Önce sitenizin içeriği iyi olacak sonra tanıtımını yaparsınız.

4. Ben iyi yazı yazamıyorum nasıl tanıtım yazısı yazacağım diyebilirsiniz. Bu işi profesyonel olarak yapanlar vardır. Onlardan yardım alabilirsiniz. Fakat Google para ile yaptırılan SEO çalışmalarına çok sıcak bakmamaktadır. Kaynak

5.  Bazı forumlarda görmüşsünüzdür tanıtım yazısını para ile yapanlar vardır. Bu işin ticari boyutu da ortaya çıkmıştır. Tanım yazıları için çok büyük meblağlar ödeyenlerde vardır.Tanıtım yazısını para ile yapanların bir süre sonra o yazıları kaldırması söz konusu olabilir, arama sonuçlarında istediğiniz yerde olmayabilir bunun kesin bir garantisi yoktur. Tanıtım için çok fazla para vermek yerine içeriğinizi kaliteli yapmanız daha faydalıdır.

6. Sitenizde aynı sayfayı referans vererek tanıtım yazıları yazacaksanız, tanıtım yazılarının farklı ve özenle hazırlamalısınız.

7. Yazılarınıza link verirken anahtar kelimeyi kalınlaştırmanız görsel ve SEO açısından faydalı olacaktır.

8. Tanıtım yazılarınızı asla silmeyin, üzerinde oynamalar yapmayın, linklerini değiştirmeyin. Bunları yaparsanız sizinde bundan çok ciddi sıralama  veya index kaybı yaşarsınız. Bu nedenle yazınız hazır olmadan taslak halinde yayınlarım sonra düzeltirim mantığı olmaz.

Tanıtım yazısı örneği nasıl olmalı?

Tanıtım yazıları örnekleri olarak aşağıda verilmiştir. Bunları inceleyerek size uygun olanına benzer tanıtım yazıları yazabilirsiniz.

1. Şirket tanıtım yazısı örneği

Alsan alüminyum şirketinin tanıtım yazısı
Sektöre 1995 yılında alaşımlı külçe üretimi yaparak başlayan Alsan Alüminyum; külçe üretiminde kalite ilkelerinden taviz vermeden uzun yıllar istihdam sağlayarak, ülkemize geri dönüşüm kazandırımı konusunda önemli ölçüde fayda sağlamış olup, Çevre Bakanlığımızın takdirini kazanarak çevre ödülüne layık görülmüştür.
Gelen talepler ve bilgi birikimlerimiz, firmamızın alüminyum konusunda uzmanlaşmasını ve bu doğrultuda yapılacak olan atılımları kaçınılmaz kılmıştır.
Bugün, ürün çeşitlerimiz arasında yer alan alüminyum levha, kalıplık alüminyum, parlak alüminyum ve alaşımlı yassı ürünleri sektörün öncü üreticilerinden ithal ederek yüksek stoklu ve service center olarak(dilme – kesme), ayrıca müşteri memnuniyeti odaklı çalışarak sektörün aranılan firması haline gelmiştir.


2. Siteyi tanıtım yazısı örneği

Fenbilim.net sitesi hakkında 
Fen bilimleri dersi orta okullarda okutulan ve öğrencilerin merak ve heyecanla takip ettikleri bir derstir. Fen bilimleri sayesinde canlıları, yaşadığımız gezegeni, evreni, doğadaki olayları anlama fırsatı tanırız. Fen bilimleri sadece ders değildir, hayatın ta kendisidir.
İşte orta okul öğrencilerine destek olmak amacı ile kurulmuş olan fenbilim.net, öğrencilere Fen bilimleri dersinde başarılı olmayı, Fen bilimlerini sevmeyi amaç edinmiştir.  fenbilim.net 30 temmuz 2012 tarihinde yayın hayatına başlamıştır.  Ortaokul Fen Bilimleri dersine kaynak olabilecek fen konu özetleri bulunmaktadır. Öğrencilerin zevkle oynayabileceği  fen oyunları, yazılıların da yararlanabileceği örnekler, örnek proje çalışmaları, deneyler, testler yer almaktadır. Öğretmen ve öğrencilerimizin çalışmalarında yardımcı kaynak olmaktan gurur duyarız.

3. Kişi tanıtım yazısı örneği

SEO Uzmanı tanıtım yazısı
Merhaba; SEO Uzmanı konusu benim için her zaman yazmaktan kaçındığım bir yazı olmuştur ancak artık bu konuyu ele almak istiyorum. Bu konuda ki yazılan düşüncelerin tamamı bana aittir. Kimileri için kırıcı kimileri için ise onurlandırıcı sözler yer alabilir. Yazdıklarımı kırıcı olarak algılayanlara sözüm bu yazımını bir kere daha okuması ve sonra kendine çeki düzen vermesidir. Onurlandırıcı sözleri üzerine alanlara ise teşekkürü bir borç bilirim. Bu arada bu yazım bir hayli uzun olacaktır umarım sıkılmadan okursunuz. Ben SEO Uzmanı değilim! Ama eminim ki kendisi için SEO Uzmanı sıfatını kullanan bir çok kişiden kat kat daha fazla SEO bilgim var.

4. Ürün tanıtım yazısı örneği

Vestel’in renkli buzdolabı ve televizyonlarıyla rengârenk evler
Dost teknoloji Vestel, renkli çerçeveli televizyonlar ve renkli buzdolabından oluşan iki yeni ürün serisini tüketicileriyle buluşturdu. Türkiye’de sadece Vestel tarafından üretilen renkli çerçeveli televizyonlar ve buzdolapları tüketicilere kişisel zevklerini evlerine yansıtma fırsatı veriyor.
Tüketiciler, Vestel bayilerindeki digital signage touchscreen ya da online mecrada www.vestel.com.tr aracılığıyla istedikleri modeli istedikleri renkte görüp satın alabilecekler.

Not: Kalın yazılan yerler linklerdir. Dikkat edilmesi gereken nokta keyword (anahtar kelime) kullanılarak link çıkışı yapılmaktadır.

Form ve sitelerde tanıtım yazısı yapılırken yazının bir kısmı yayınlanıp geriye kalan kısmı devamını oku şeklinde yazılabilir. Bu sayede yazının tamamını okumak için ziyaretçileri de çekmiş olursunuz.

Özet

Kısaca tanıtım yazısı, bir ürününüz var onu başka yerlerde tanıtmanız (reklam) olarak düşünülebilir.

Tanıtım yazısı yapmak için kaliteli sitelerde yazınızın bir kısmını veya yazıyı tanıtıcı başka bir yazı, yazılarak yapılabilir. 

Tanıtım yazısından sitenize fazla link çıkışı yapmayın. ( aynı olmayan 1-2 link)

Sorunlar

1.Tanıtım yazısı yazdım fakat benim yazım yerine tanıtım yazımı yazdığım site çıkıyor.
Cevap: Tanıtım yazınızın kopya olmaması gerekir. Sizin sitenizdeki yazınızın kopyası ise bu durum Google tarafından çok iyi karşılanmaz. Tanıtım yazısını yazdığınız sitenin Pagerank değeri daha yüksekse öncelikle oradaki yazının çıkması da normaldir. Bu nedenle tanıtım yazısını kopyala - yapıştır yapmayınız.

2. Tanıtım yazısı arama motorundaki sıralamada sürekli dalgalanıyor ne yapmalıyım?
Cevap: Bu sıradaki dalgalanmalar normaldir. Google yazınızın sıralamadaki yerini test etmektedir. Bazen ilk sıradaki tıklama oranı ile alt sıralardaki tıklama oranlarına bakarak, ziyaretçilerin davranışlarını incelemektedir.

3. Tanıtım yazım ve sitemdeki yazım indexten kayboldu ne yapmalıyım?
Cevap: Olabilecek çeşitli nedenleri vardır.

  • Büyük bir ihtimalle tanım yazınız kopya içerik muamelesi görmüştür. Tanıtım yazısının özgün olmasını sağlayın.
  • Aynı sayfaya birden fazla link vermeyin.
  • Tanıtım yazısından aşırı link vermeyin. 1-2 link yeterli olacaktır. Fazla link kasmayın.
  • Tanıtım yazınızda sürekli oynamalar yapmayın.
Zamanla linkler yerine oturacaktır. Yazınız bunun için zamana ihtiyaç vardır.

4. Tanıtım yazımın diğer yazılardan ne farkı var?
Cevap: Tanıtım yazısının diğer yazılardan hiçbir farkı yoktur. Özel bir yazı yazma tekniği yoktur. SEO'ya uygun nasıl makaleler yazıyorsanız aynı şekilde yazmalısınız. Aradaki fark siz başka sitelerde sizi öven, tanıtımını yapan özgün yazılar yazmanızdır.

5. Tanıtım yazımı nerede yazmam yerinde olur?
Cevap: Kendinize en uygun gördüğünüz yerde yazı yazmanız uygun olur. İnternet ve bilişimle ilgili yazınız varsa bunu otomobil tanıtan sitede yayınlamanız abes olur. Bilişimle ilgili formlarda, blog sayfalarında yazı yazmanız en uygunudur. Örnek verecek olursak bu yazının tanıtım yazısını bilişimle ilgili olduğu için bilgisayarbilisim.net sitesinde yayınlamıştım.

6. Tanıtım yazısının gerçekten faydası olur mu?
Cevap: En faydalı araçtır, nasıl faydası olmasın. Bu yazıyı ilk yayınladığımda google indexlettim, fakat ilk 500 içinde yer almadı. Çünkü site yeni fazla içerik yok. Böyle bir siteyi kim arayıp ta bulsun. Tanıtım yazısı yazdım, bir gün sonra 60. sıradan indexlendi. Daha sonra ise tanıtım yazım 8. sıraya kadar yükseldi. Buda bu sayfaya olan ziyaretçi sayısını çok çok fazla artırdı. Bu şekilde benimde dizindeki sıralamam da artmış oldu.
Tanıtım yazısını okuyan kişi yazınızı beğenip sitenize gelirse, bu arama motorunun dikkatini çeker. Bu sayede sizin sitenizin Google dizininde ilk sıraları alır.




Yorumlar


  1. Bayilik Tanıtım Yazısı Aracı Bayiliği Veriyorum.

    Tanıtım Yazısı Bayiliği, Aşağıdaki 3 sitemizde tanıtım yazısı aracı bayi olarak çalışabilirsiniz, 1 yazı içerisinden 3 anahtar kelimeye link verilir.


    1) http://www.alisverissitelerin.com ( DA: 26 PA: 37 Rank: 4 )
    2) http://www.sosyalimleme.com
    3) http://www.firmalardanhaberler.com

    İletişim >> guvenliseo@gmail.com


    -

    YanıtlaSil
  2. oldukça kaliteli detaylı bir anlatım olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. bencede detay verilmiş

    http://www.videoizles.com

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık çok net bilgiler elde ettim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder